Meniu cont utilizator

Vitamine și alimente care îmbunătățesc vederea

Buna funcționare a ochilor poate fi menținută, însă, cu o alimentație potrivită în fiecare zi, astfel încît problemele de vedere să fie prevenite din timp. Studiile au arătat că anumite alimente pot îmbunătăți vederea, încetinesc îmbătrînirea ochilor și asigură o privire ageră.

Privire de nota Zece alimente care imbunatatesc vederea Data publicarii: Sambata 16 IunieProbabil ca ai auzit inca din copilarie ca ar fi bine sa mananci mai multi morcovi daca vrei sa ai ochid e vultur. Dar sunt si alte alimente pe care ar fi bine sa le ochesti ca sa nu suferi mai tarziu de probleme cu vederea. Problemele oftalmologice sunt asociate de cele mai multe ori cu imbatranirea si mostenirea genetica pe care o are fiecare persoana in parte. Buna functionare a ochilor poate fi mentiuna, insa, cu o alimentatie potrivita in fiecare zi, astfel incat problemele de vedere sa fie prevenite din timp.

Spanac — este bogat în luteină, un antioxidant ce luptă împotriva miopiei pentru că ajută circulația sîngelui la nivelul globului ocular. Meniul cu spanac trebuie ținut timp de cîteva luni. Broccoli — pe lîngă luteină, această legumă este bogată și în Vitamina C, care luptă împotriva îmbătrînirii.

vitamine și alimente care îmbunătățesc vederea

Somon — este bun pentru sănătate pentru că are o cantitate mare de acizi grași Omega Îți protejează inima și reduc riscul degenerării maculare care poate duce la pierderea vederii. O dietă bogată în acizi Omega-3 protejează și împotriva sindromului ochiului uscat, care apare din cauza orelor lungi petrecute la computer. În locul somonului poți folosi hering, halibut sau sardine.

vitamine și alimente care îmbunătățesc vederea

Nuci și semințe — sînt bogate și ele în acizi grasi Omega-3, dar și în vitamina E care poate preveni sau încetini dezvoltarea cataractei.

Morcovii — mențin sănătatea corneei.

Despre nutritie Adauga nutrienti dietei tale pentru a-ti pastra si proteja vederea. Niciun aliment nu este mai sinonim cu o vedere buna decat morcovul. Inca din copilarie ni s-a spus sa rontaim in mod voit aceste legume portocalii daca vrem sa ne protejam vederea. Legatura morcov-vedere nu este doar o poveste. Morcovii sunt plini de vitamina A, care este esentiala pentru o vedere buna.

Prea puțină Vitamina A poate duce la vedere încețoșată și dificultăți în vederea nocturnă. Cartofii dulci — conțin betacaroten, la fel ca și morcovii.

Ce alimente vor ajuta la restabilirea vederii

Avocado — e bogat în vitamina E, esențială pentru ochi. Oul — indiferent în ce formă le preferi fierte sau prăjite conțin luteină, ușor de absorbit de organism. Usturoiul — este bogat în sulf, la fel ca și prazul sau ceapa. Datorită sulfului are puterea de a menține sănătatea cristalinului.

vitamine și alimente care îmbunătățesc vederea

Ciocolata neagra — flavonoidele care le conține sînt esențiale pentru protejarea vaselor de sînge care irigă ochiul. Astfel corneea și cristalinul rămîn puternice cu trecerea anilor.